دنیای سوفی| یوستین گردر

فک کنم دو سه ماه بشه از وقتی که با نون و ها تصمیم گرفتیم یه گروه کتابخونی راه بندازیم و کتاب بخونیم و بریم باهم دربارش حرف بزنیم!

بماند که بعد از تصمیم یه تاسیس گروه چقدر طول کشید تا تصمیم گرفتیم چی بخونیم کی بخونیم کجا بریم و ...

بعد کلی سبک سنگین بالاخره "دنیای سوفی" رو انتخاب کردیم، باز تا من برم بخرمش بازم طول کشید :))

قرار بود تا اول قرون وسطا بخونیمش و بعد بریم دربارش حرف بزنیم که هی من امتحان داشتیم هی اونا و به سر نرسید قرار، بعدم که تابستون شد و من خونه!

خلاصه این که جذبش شده بودم و از قرون وسطا گذشتمو خوندمش و تمومش کردم ^_^


دنیای سوفی| یوستین گردر| ترجمه حسن کامشاد| نشر نیلوفر

خلاصه کتاب: داستان درباره دختری به نام سوفیه که یک روز یه بسته تو صندوق پست خونه پیدا میکنه که داخلش چند برگه آموزش فلسفس، در ادامه داستان، تاریخ فلسفه رو میخونیم و داستان جذاب سوفی و هیلده...

نظرم درباره ی کتاب:

اگه تا حالا دنیای سوفی رو شروع کردین و نصفه ولش کردین باید بگم تو یه گروهیم :))

اولاش کسل کنندس، خیلی هم کسل کنندس!

بحثای فیلسوفای قدیمی جذاب نیست، داستان اصلی کتاب هم هنوز عملا شروع نشده؛ ولی اگه دووم بیارین و از قرون وسطا رد بشین بحثای خیلی جذابی مطرح میشه و داستان هم خیلی دوست داشتنی تر میشه ^_^

یه چیز سنگین مثل تاریخ فلسفه، وقتی با بیان شیرین و داستانی گفته شده خیلی خوندن و فهمش راحت شده و البته بهترم تو حافظه ادم میمونه

ترجمه هم خیلی روون و قشنگه

طرح کتاب هم رنگی و رنگی و قشنگه *_*


یه نکته مهم قطع کتابه، اینی که الان خوندم خیلی قطعش مناسبه و راحته، دفعه قبل که شروع کردم بخونم یکم عرض کتاب کمتر از این یکی بود و تو و مدام باید دوستی نگهش میداشتم و میخوندم که سخت بود، شاید اصلا همین یکی از عوامل نصفه موندنش باشه :))