سور بز| ماریو بارگاس یوسا

این کتاب از توصیه های استاد داستان نویسیم بود. وقتی که دیدمش ذوق زده شدم و خواستم بخرمش ولی قیمت زیادش منصرفم کرد.

دفه بعدش که با عین رفتیم پردیس کتاب که  برای عید کتاب بگیریم تصمیم گرفتم بخرمش.

و چه کار خوبی کردم که خریدمش ^_^

سور بز| ماریو بارگاس یوسا| ترجمه عبدالله کوثری| نشر علم

خلاصه کتاب:

کتاب درباره یه دیکتاتور تو جمهوری دومینیکنه. منظور از بز هم درواقع همین دوست دیکتاتورمونه!!

حالا کتاب سه تا خط داستانی داره. یه خط داستانی که مربوط به همین دیکتاتوره،عالی جناب تروخیو. زندگی چند روزشو دنبال میکنیم.

یه خط داستانی مربوط دختری به اسم اورانیاست که دختر یکی از وزرای تروخیوه. که این دختر به دلیلی که نمیدونیم و اخر داستان میفهمیم میره به آمریکا.

خط داستانی اخر هم 6 نفر از بزرگان مملکتو دنبال میکنیم و میشناسیم که قراره همون روز بز رو بکشن.

نظرم درباره کتاب

اول از همه بگم که اگه مث من عاشق آمریکای لاتینین و تو کتاباتون هم زیادی غرق میشین، این کتاب میتونه همزمان بدترین و بهترین انتخابتون باشه.

انقدر جذاب بود و تو دنیاش غرق شدم که دیگه داره بهم آسیب میزنه :))

کتاب با این که حجیمه اصلا برام خسته کننده نبود. جدی بود ولی کاملا جذاب. یکم هم بی تربیت :))

یکی از تواناییای عجیب داستان، که هر بار ازش تعجب میکنم، همینه که میتوته راحت کاری کنه که عاشق شخصیت کاملا منفی داستان بشین :)) مثلا من الان خیلی شدید به تروخیو علاقه مندم :))

واقعا معتقدم میشه اسم شاهکار رو برای این کتاب گذاشت. پتناسیل اینو دارم که دو سه ماه دیگه یک دور دیگه بخونمش!

نظرات 1 + ارسال نظر
t پنج‌شنبه 30 فروردین 1397 ساعت 19:32

بابالنگ دراز رو هم اره دوس داشتم. بد نبود!ینی من خیلی حال نکردم.
دختری در قطار. کتاب از زبون دو نفر تعریف میشه.
این دختره ینی شخصیت اصلی راچل، شوهر قبلیش بهش خیانت کرده و دوباره ازدواج کرده با ی زن دیگه و ی بچه داره.
از وقتی ترکش کرده این دختره همش مسته و اینا. از کارشم اخراج شده واسه همین هر روز سوار همون قطاری ک باهاش میرفته سرکار میشه و و میره شهر میچرخه بعدش دوباره با همون قطار برمیگرده ک هم اتاقیش نفهمه اخراج شده.
تو قطار ی خونه ای رو میبینه هروروز ک ی زن و شوهر جوون توشن و همیشه تماشاشون میکنه خودشم روشون اسم گذاشته.
داستان جناییه و راوی دیگه هم همین زنس ک راچل تماشاش میکنه.
خیلی قشنگه جنایی و عشق و خیانت و ایناس.
همین کتابه رو میخوندی؟
قیمتش چقد بود؟
من اگه وقت داشتم میخوندم ولی ی مدت تا تابستون وقت ندارم. بعدشم میشم کنکوری!

عه جذاب به نظر میاد پس :))
میخونمش . مرسی بابت معرفی
اره اون مدت سور بز رو میخوندم، خیلی دوسش داشتم، قیمتشم 45 تومنه

عه کنکور داری؟ موفق باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.