بارون درخت نشین| ایتالو کالوینو

خاطرتون هست گفتم سری پیش که رفتم کتابخونه دوتا کتاب واس خودم انتخاب کردم؟؟

یکی که هرگز رهایم مکن بود و دومیش هملت بود!

اولی که تموم شد با ذوق گفتم که یه شاهکار کلاسیک بخونم به به!

اما طبق معموول در خواندن کتاب کلاسیک شکست خوردم :/ 

و بعد از خوندن سه چهار صفحه گذاشتمش کنار!

و رفتم کتابخونه و دوباره گشتن بین کتابا ^_^

بازم دوتا کتاب واس خودم و یکی واس مامان

اما اولین کتابی که واس خودم گرفتم: 

بارون درخت نشین| ایتالو کالوینو| ترجمه مهدی سحابی| نشر نگاه


داستان از این قراره که "کوزیمو" پسر بزرگ بارون روندو واس اعتراض به خانوادش یه روز میره بالای یه درخت و تا آخر عمرش روی درختا زندگی میکنه..

کتاب داستان صرف نیست،نماد داره،انتقاد داره،طنز داره...

و سعی داره نظام اجتماعی سنتی انسان رو به چالش بکشه،طوری که کوزیمو از اجتماع فاصله گرفته اما مدام سعی به کمک داره

عشق به طبیعت مخصوصا درختا و پرنده ها خیلی مشهوده،خواننده هم یجور حس نزدیکی بهش دست میده حین خوندن کتاب...

دوتا شخصیت که خیلی مهمن یعنی کوزیمو و ویولتا خیلی کامل بررسی شدن اما بقیه به مقدا  نیاز...

ترجمه هم خیلی خوب و بی غلطه،ولی یه ادبیات متفاوتی داره بعضا

درک ل واقعا کتاب شیرینیه،آدم خسته نمیشه از خوندنش