سور بز| ماریو بارگاس یوسا

این کتاب از توصیه های استاد داستان نویسیم بود. وقتی که دیدمش ذوق زده شدم و خواستم بخرمش ولی قیمت زیادش منصرفم کرد.

دفه بعدش که با عین رفتیم پردیس کتاب که  برای عید کتاب بگیریم تصمیم گرفتم بخرمش.

و چه کار خوبی کردم که خریدمش ^_^

سور بز| ماریو بارگاس یوسا| ترجمه عبدالله کوثری| نشر علم

خلاصه کتاب:

کتاب درباره یه دیکتاتور تو جمهوری دومینیکنه. منظور از بز هم درواقع همین دوست دیکتاتورمونه!!

حالا کتاب سه تا خط داستانی داره. یه خط داستانی که مربوط به همین دیکتاتوره،عالی جناب تروخیو. زندگی چند روزشو دنبال میکنیم.

یه خط داستانی مربوط دختری به اسم اورانیاست که دختر یکی از وزرای تروخیوه. که این دختر به دلیلی که نمیدونیم و اخر داستان میفهمیم میره به آمریکا.

خط داستانی اخر هم 6 نفر از بزرگان مملکتو دنبال میکنیم و میشناسیم که قراره همون روز بز رو بکشن.

نظرم درباره کتاب

اول از همه بگم که اگه مث من عاشق آمریکای لاتینین و تو کتاباتون هم زیادی غرق میشین، این کتاب میتونه همزمان بدترین و بهترین انتخابتون باشه.

انقدر جذاب بود و تو دنیاش غرق شدم که دیگه داره بهم آسیب میزنه :))

کتاب با این که حجیمه اصلا برام خسته کننده نبود. جدی بود ولی کاملا جذاب. یکم هم بی تربیت :))

یکی از تواناییای عجیب داستان، که هر بار ازش تعجب میکنم، همینه که میتوته راحت کاری کنه که عاشق شخصیت کاملا منفی داستان بشین :)) مثلا من الان خیلی شدید به تروخیو علاقه مندم :))

واقعا معتقدم میشه اسم شاهکار رو برای این کتاب گذاشت. پتناسیل اینو دارم که دو سه ماه دیگه یک دور دیگه بخونمش!

صبحانه در تیفانی| ترومن کاپوتی

اینم جزو همون کتابای خرید جهت "تِراپی" افسردگیه :))

انقدر اسم و طرح جلدش لطیف بود انتخابش کردم!

صبحانه در تیفانی| ترومن کاپوتی| ترجمه رامین آذربهرام| انتشارات مروارید

خلاصه کتاب:

داستان درباره یک دختر به نام هالی گولایتلیه. یه دختر زیبا و سرزنده و مرموز که به عشق بازیگری و شهرت به نیویورک رفته.

نظرم درباره کتاب:

وعده موردعلاقه من صبحانس :)) گفتم بگم که دلیل انتخاب این کتاب رو بدونین :))

حجم کتاب کم و بسیار شیرینه. حس خوندنش شبیه وقتیه که ادم روی تخت دراز کشیده و افتاب روی پاهاش تابیده. یا روی یه مبل راحت لم داده تو یه اتاق که یکم سرده و روش پتو انداخته. خیلی دوست داشتنی. خیلی.

توصیفای زیاد و خسته کننده نداره ولی انقدر همه چیز زیبا وصف شدن که انگار داری فیلم میبینی.

اتفاقا فیلمش هم گویا ساخته شده. دوست دارم فیلم رو هم ببینم ولی نه به این زودی.

شخصیتا خیلی جالبن و خیلی هم خوب پرداخته شدن.

ترجمه هم خوب و روونه فقط یکم ویرایش کتاب مشکل داره و بعضی پانویس ها انگار نوشته نشدن.

اگه یه توضیح کوچولو درباره تیفانی اول کتاب دادهدمیشد خیلی خوب بود چون من رفتم سرچ کردم ببینم چیه :))

تیفانی یه برند جواهرسازی امریکاییه و منظور از تیفانی تو کتاب فروشگاه های تیفانیه.