خودآموز فروید| روت اسنودن

کورس اعصاب بود، یه استادی داشتیم که خیلی عاشق فروید بود و روانکاوی هم بهمون تدریس میکرد. انقدر با عشق و ستایش از فروید حرف میزد که علاقه مند شدم تا بیشتر درباره خودش و تفکراتش بدونم؛ به یکی از دوستام که روانشناسی بالینی میخونه پیام دادم و خواستم یک کتاب بهم معرفی کنه که خیلی ساده فروید رو توضیح داده باشه تا یکم بشناسمش و اگر خوشم اومد بعد برم سراغ کتابای سنگین تر و تالیفات خود فروید. دوستم هم این کتاب رو به من معرفی کرد و خریدمش. قبلش دو تا کتاب توی صف بودن که باید می خوندمشون، بی صبرانه منتظر بودم نوبت به این کتاب برسه. خیلی وقت هم بود که کتاب غیر داستانی نخونده بودم و این هم خیلی موثر بود توی ذوق و شوقم.

بالاخره وقتش که رسید و شروع کردم دوباره خوردم به دوره تنبلی و هزار سال طول کشید تا تمومش کردم! و فهمیدم به همون مکتب مطالعه کتاب داستان معتقدترم!

اتفاقی هم که باعث شد بالاخره تمومش کنم اشنایی با سایت متمم بود! اونجا فهمیدم باید با خودم قرار بذارم به مدت 40 شب هر شب قبل از خواب فقط 15 دقیقه کتاب بخونم. این باعث شد مجاب بشم و بخونم و بالاخره این کتاب رو تموم کردم .

خودآموز فروید| روت اسنودن| ترجمه نورالدین رحمانیان| انتشارات آشیان

خلاصه کتاب:

خب این کتاب همون طور که از اسمش معلومه درباره فرویده، اول یک زندگینامه مختصر بعد سیر تحولات و تفکراتش و بعد شکل گیری مکتب روانکاوی.

نظرم درباره کتاب:

خب یکم از خودم ناامید شدم! کتابی که داستان نباشه برام انگار خیلی کم جذابه! ولی من کم نمیارم:))

کتاب خوب و روون توضیح میده و برای کسی که چیزی از فروید نمیدونه خیلی انتخاب مناسبیه. ولی خب اونطور که من از استادم دیده بودم، ازفروید بُت نمیسازه و نقاط ضعفش رو هم میگه.

فصل اخر هم که درباره سرگذشت شکل گیری روانکاویه خیلی جالب بود.

طرح جلد هم انصافا قشنگ و جذابه. فقط ترجمه در بعضی جاها زیاد روون نبود.

در کل این کتاب برای کسایی که به روانشنایی یا فلسفه علاقه دارند و اطلاعاتی هم دربارشون ندارند کتاب خوبیه.