چراغ ها را من خاموش می کنم| زویا پیرزاد

این کتابم در یکی از بارها دفعاتی خریده شد که با عین رفته بودیم پردیس کتاب و اصلا اصلا تصمیم نداشتیم که کتاب بخریم و نتیجش شد خرید دو تا کتاب :))

کلا که کتاب معروفیه ولی این اواخر تعریفش رو از هانیه زیاد شنیده بودم، و تصمیم گرفتم که بخرمش^_^

چراغ ها را من خاموش میکنم| زویا پیرزاد| نشر مرکز

خلاصه کتاب

داستان درباره یک زن ارمنی و خانواده پنج نفرشه که زندگیشون با اومدن یه خانواده جدید به خونه روبرویی، زندگیشون دستخوش تغییر میشه. داستان تو آبادان اتفاق میفته.

نظرم درباره کتاب

این داستان تو نظرم مثل یک خط صافه، با بالاپایینای خیلی خیلی کوچولو مثل پارازیت. خوندنش لذت بخشه، مث یه روز جمعه آفتابی که دراز کشیدی و آفتاب اومده روی پاهات و هیچ کاری نمیکنی!

اونطور که تعریفشو شنیده بودم عالی نبود، ولی خوب بود، دوست داشتنی بود.

خط داستان و شخصیتا خوب پرداخته شده بود و ادم باهاش خوب جلو میرفت. فکر کنم تو یک و نیم روز تمومش کردم!

شبح اپرای پاریس| سوزان کی

این کتابو تو تولد امسالم (23 سالگیم) از دو تا از دوستای خیلی خوبم زهرا و پریسا کادو گرفتم. از نیلوفر پرسیده بودن که خوندمش یا نه، که واقعا شانس اوردم که پرسیدن چون قبلش تصمیم داشتن مادام کاملیا رو بگیرن :))

خیلی زود تو اولویت اول خوندمش!

شبح اپریای پاریس| سوزان کی| ترجمه ملیحه محمدی| نشر چشمه

خلاصه کتاب

داستان درباره اریکه. یه پسر ناقص الخلقه که حتی مادرش ازش متنفره و زندگی سختی پیش رو داره...

نظرم درباره کتاب

داستان یک راوی نداره، هر فصل رو یک نفر و از زاویه دید خودش روایت میکنه. این باعث شده کتاب، با وجود حجم زیادش خسته کننده نباشه و جذابیت خودش رو تا آخر حفظ کنه.

داستان آمیزه ای از عشق و اراده و نفرت و عشق پدرانه و دوستی و هزاران چیز دیگست. اونقدر احساسات لطیف توی این کتاب وجود داره که احساس میکنین قلبتون پر شده. علاوه بر احساساتی که توصیف شده، احساسات خواننده رو هم درگیر میکنه، فکر نمیکنم خانمی یا دختری این کتاب رو بخونه و نخواد اریک رو بغل بگیره و موهاش رو نوازش کنه.

اسن کتاب داستان محضه، با کلی بالا و پایین که باعث میشه نخواین کتاب رو کنار بذارین. با این که حجمش تقریبا زیاده تو کمتر از یک هفته تموم شد!

ترجمه خوب و روونه ولی فکر میکنم یه مقدار بعضی جاها سانسور داره و احساسات جسمانی اریک درست بیان نمیشه.

قطعا این کتاب از کتاباییه که حتما دوباره و چندباره خواهم خوند.